VoIP telefonie

VoIP telefonie

VoIP is een afkorting voor: Voice over het Internet Protocol. Vrijvertaald betekent dit:  'spraak over een datanet' oftewel: bellen via het internet. Veel thuisgebruikers gebruiken dit al zonder dat zij dit weten. Wanneer u een alles-in-één pakket hebt voor thuis belt u al via VoIP.

Er zijn verschillende oplossingen in VoIP telefonie.

  • uw bestaande centrale blijft behouden en wordt omgebouwd of er wordt een apparaat voor de centrale geplaatst.
  • alles via hosted telefonie. Geen centrale meer op kantoor en de telefoons maken verbinding met een online centrale.
  • een eigen VoIP centrale. Veelal de goedkoopste en makkelijkste manier. Eigen baas blijven en zelf bepalen welke telecomprovider u kiest.

Gebruikers die een thuiswerkplek hebben zijn vanaf nu gewoon met hun interne of externe telefoonnummer bereikbaar voor collega's en klanten. Met de FollowMe functie blijven zij bereikbaar onder hetzelfde nummer, ook al zijn zij niet op kantoor. Oók de mobiele telefoon wordt onderdeel van de telefooncentrale.

Algemene functies
Behoud u uw eigen centrale, dan veranderd er niets aan de functionaliteiten van de centrale. Alleen de kosten zijn lager. Bij een eigen centrale of een Hosted centrale zijn er vaak meer functies die erg handig zijn.

  • Keuzemenu's
  • Wachtrijen
  • Voicemail
  • Wachtmuziek
  • Fax en gateway
  • Callcenter mogelijkheden
  • Koppelingen naar software (API module)
  • Verschillende bel-plannen
  • Kantoortijden - openingstijden
  • Doorschakelingen

Voordelen van een VoIP centrale

  • Alle locaties (vestigingen of thuis) onder één centrale en nummer
  • Onderling gratis bellen
  • Koppelen van mobiele telefoons
  • Rapportage mogelijkheden
  • Overal zichtbaar, wie is in gesprek
  • Onderling gemakkelijk doorschakelen
  • Grote bereikbaarheid en betrouwbaar

Internet en backup
Voor een goede en betrouwbare werking is het internet erg belangrijk. Een slechte of trage lijn heeft direct invloed op de digitale telefonie. Door de snelle breedbandlijnen van nu hoeft dit tegenwoordig geen probleem meer te vormen. Voor een optimale werking adviseren wij u een aparte internetlijn te gebruiken alléén voor de digitale telefonie.

Om de continuïteit te garanderen raden wij u aan een extra tweede internetlijn te nemen. Dit mag ook de algemene internetlijn zijn. In geval van uitval van de aparte internetlijn worden de gesprekken omgeleid via de bestaande internetlijn. Een goedkopere suggestie is om bij uitval van het internet  de inkomende lijn direct naar een mobiele telefoon of voicemail te leiden.

Telefoonnummers
Keuze telefoonnummers
Met digitale telefonie bent u flexibel in het aanvragen van telefoonnummers (ook van geografische telefoonnummers, nomadische telefoonnummers, buitenlandse telefoonnummers en zelfs servicenummers). Dit kan een 1 telefoonnummer zijn maar ook een 10-blok, 100-blok of een 1000-blok nummers.

Nummerbehoud
Heeft u reeds bestaande telefoonnummer(s) welke u wilt behouden dan kunnen wij deze overzetten naar ons netwerk, ook wel nummerportering genoemd.
Zowel geografische (zoals 053 + 074) telefoonnummers als nomadische (zoals 085 + 088) telefoonnummers zijn beschikbaar.

Internationale telefoonnummers
Heeft u belang bij buitenlandse nummers voor uw vestigingen en/of klanten in het buitenland? Zoja, dan kunnen wij u daarvan voorzien voor veel landen. U kiest voor geografische telefoonnummers al uit 64 landen, voor geografische telefoonnummers porteren uit 32 landen en voor servicenummers, vergelijkbaar met de Nederlandse 0800 en 090X telefoonnummers uit 49 landen.

Telefoonnummers voor landen als: Australië, België, Brazilië, Canada, Cyprus, Denemarken, Finland, Frankrijk, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.

Comments are closed.